جمع آوری نخاله ها و مدیریت پسماند در کشور نیازمند یک نگاه علمی است

رییس هیات مدیره انجمن علمی مهندسی پسماند کشور اظهار کرد مدیریت این بخش در کشور نیازمند یک نگاه علمی و تخصصی است که خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد پیدایش این پروسه در کشور هستیم . حمل نخاله

مدیریت پسماند ها در کشور

به نقل از مقر آگهی اداره حفاظت محیط زیست ( ‌پام ) ‌ , دکتر معالج ( ‌محمد علی عبدلی ( افزود : هرچند که حدود ۱۰۰ سال است شهرداری ها فعال می‌باشند ولی بایستی بدانیم که سیستم های مدیریت پسماند در کشور نوپا است .

او با تاکید بر نگاه علمی بر مدیریت پسماند اظهارداشت تا قبلی از ثبت ضابطه مدیریت پسماند در سال ۱۳۸۳ و آئین طومار اجرایی آن در سال ۱۳۸۴ چنین نگاهی در کشور وجود نداشت .

معلم دانشکده تهران ادامه اعطا کرد :

در یک سری سال اخیر نهاد های مدنی که متولی این فرمان میباشند یک سری اقدامات دراین قضیه انجام داده اند البته به صورت کلی ما در اول راه هستیم .

او با اشاره به ثبت آئین طومار اجرایی ضابطه رئیس پسماند خاطرنشان کرد : اجرای این قانون نیز نیاز به گنجایش سازی دارااست که متاسفانه هنوز ساختاری مطلوب در موضوع پژوهش ها و همینطور اجرا در مرزو بوم صورت نگرفته است .

عبدلی تاکید کرد : برای اجرای مفاد آئین نامه قانون مدیریت پسماند معضل هایی پیش رو داریم که برای تحقق یافتن این دستور نیازمند همیاری بخش خصوصی هستیم .

او در‌پی سخنانش پسماند ها را مبتنی بر اولویت خطرناک بودن تقسیم بندی کرد و ذکر کرد مدیریت پسماندهای ویژه بایستی در حق تقدم برنامه ها قرار گیرد و بعد از پسماندهای خطرناک , صنعتی و خانگی قرار دارا هستند که خوشبختانه اقدامات خیر دراین مورد در اکنون انجام است .

معرفی چندین پروژه از پروژه های شاخص سازمان مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی و غیره

رییس هیات مدیره انجمن علمی مهندسی پسماند کشور افزود

تولید صنعت های بازیافتی و سیستم های بازیافت اقدامات مهمی است که در نقاط مختلف کشور در حال انجام است .

او اظهارداشت : در هر حال در شهرها زباله ها جمع آوری میگردند ولی بایستی به روستاها توجه بیشتری شود و با امداد دهیاری ها اقدام به فرهنگ سازی در قضیه پسماندها کرد .

ارائه خدمات سازمان پسماند شهرداری در جمع آوري و حمل نخاله هاي ساختماني

رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد : خدمات جمع آوري و حمل نخاله هاي ساختماني بوسیله واحد عمراني اداره مدیریت پسماند شهرداری ارائه می شود .

به نقل از مدیر ارتباطات و کارها میان الملل شهرداری ارومیه ; عزیزقال , رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد : این اداره در لحاظ دارااست در بخش جمع آوري و حمل نخاله هاي ساختماني و عمراني شهروندان ارائه خدمات نماید .

قال این اقدام در زیبایی بصری شهر و هم برآورده کردن منظور های شهروندان دارای اهمیت ارزیابی کرد .

« تخریب دیوار داخلی , تخریب کف , کف سازی و اصلاح نقشه »

در اکثری از موردها کارفرمایان با شخصیت لحاظ به تخریب دیوار داخلی ساختمان , تخریب کف و تصحیح نقشه داخلی ساختمان دارا هستند . نخاله برداری در ۵ محور خرمشهر و برخورد واحد اجرائیات با متخلفان

در این باره توجه به دو نکته حیاتی الزامیست .

۱ – هرگونه تغییر تحول در نقشه ( تصحیح نقشه ) معماری داخلی ساختمان نیازمند مجوزهای واجب از شهرداری حیطه است . ۲ – تخریب دیوار داخلی ساختمان سابق از آنجاییکه احتمالا دیوار باربر باشد ( دیوار باربر دیواری است که در ساختمانهای سابق حکم ستون بنا را داراست و وزن طبقه بالا را تحمل می کند ) نیازمند لحاظ متخصص بنا است . در فیض تخریب اشتباهی دیوار باربر باعث به تخریب سقف طبقه بالا خواهد شد و احتمال تخریب کلی ساختمان دوچندان بالا خواهد بود .

در تخریب کف دیرین هم از آنجاییکه کف بیشتر ساختمانهای کهن در ایران طاق ضربی می‌باشد . تخریب کف غیر کارشناسی و غیر اصولی و به دست اشخاص نا باخبر سبب به عدم پایداری کف شده و بعداز کفسازی دوباره ( لود دوباره ) سبب به تخریب کلی سقف و صدمات جبران ناپذیر به کف ساختمان و سقف طبقه پایینی خواهد شد . متاسفانه بسیاری از کارفرمایان صرفا به دلیل هزینه کمتر کار را به اشخاص غیر کارشناس میسپارند و بعداز پیدایش مشکلات متحمل ضرر و زیان مالی و جانی زیاد سنگین می گردند .

همینطور از آنجاییکه تجمع نخاله ساختمانی ناشی از تخریب دیوار و تخریب کف در معابر عمومی شهری پیگرد قضایی دارااست و شاید سبب ساز به تعلیق مجوز مرمت از سمت شهرداری شود حمل نخاله ساختمانی به مرکزها مجاز در اسرع وقت بوسیله کارگران حرفه ای به صورتیکه سبب به آزار و اذیت و زیان به دیگر همسایگان نشود از مهم ترین قسمت های تخریب است . در‌حالتی که در حمل و نقل نخاله ساختمانی هرکدام از همسایگان متحمل ضرروزیان شود صاحبکار می بایست جوابگوی مراجع انتظامی باشد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!