بررسی چگونگی انتخاب ظرفیت کولرهای آبی و زمان تعویض پوشال ها

بمنظور انتخاب کولرهای آبی سلولزی یا این که پوشالی موردنیاز , برای هر یک از آپارتمان ها بر طبق تفاوت در متراژ سازه و همینطور قرار به چنگ آوردن آن واحد در تحت بام ساختمان و یا این که قرار دریافت کردن در طبقات میانه , روش محاسبه و گزینش کولر آبی متعدد است . نصاب کولر گازی تهران

انتخاب ظرفیت کولر آبی

ولی تأکید مینماییم که در واحدهایی که در واقع سقف آنان بام ساختمان می‌باشند , بدلیل تابیدن بدون واسطه نور گرم آفتاب داغ فصل‌تابستان , احتیاج به گزینش کولر آبی با گنجایش خنک کنندگی بیشتر و حتی بعضا استفاده از کولر اسپلیت بعنوان سیستم کمکی دارا هستند . ( برای دریافت اطلاعات بیشتر به مطالب مندرج در بخش راهنمای خرید هر مارک کولر آبی در وبسایت دماتجهیز رجوع‌کنید . )
گنجایش هوادهی کولرهای آبی بایستی متناسب با متراژ و مرحله موءثر زیربنای محل مورد استفاده و حالت آب و هوایی ( از دید دما و رطوبت ) گزینش گردد .
در صورتیکه از کولر آبی با گنجایش هوادهی بیشتر از گنجایش و بعد ها شبکه کشی اجرا شده و یا این که ظرفیتی بیشتر از گنجایش خروج هوای روزنه های کولر نصب شده در واحد خویش استفاده فرمایید , صدای ممتد عبور هوا در حین زمان بهره برداری از کولر آبی بطور آزار دهنده ای شنیده می شود .

نکاتی درباره ی نصب و تعویض پوشال یا پد سلولزی در کولر آبی

چنانچه محل نصب کولر آبی موردنیاز شما در بام ساختمان است , لطفا قبل از خرید به بعد ها کولر آبی مورد نیازکه در جدول ویژگی ها فنی هر کولر آبی آورده شده‌است و امکان عبور آن از درب پشت بام ساختمان توجه نمائید .
گونه های کولرهای آبی‌  اثبات معمولا روی مبنا از نبشی نمره ۳ یا این که ۴ مبتنی بر طول مایحتاج قرار می‌گیرد . ( که می بایست بصورت مستقل خریداری گردد . )
یک کدام از مهم‌ترین نکات در هنگام نصب کولر آبی وجه  به مورد مرحله ظریف و افقی بودن کولراست , چون در صورت عدم رعایت این مقاله توزیع آب روی پوشال ها ( یا این که سلولزها ) بصورت یکنواخت انجام نمی پذیرد و جزء سطح های خنک کننده کم آب و سوای کاربری ما‌نده و موجب کاهش میزان خنک کنندگی هوای خروجی از کولر آبی‌ می شود .

همینطور در صورت نصب  کولر آبی , بتدریج حرفه سانتریفیوژ کولر در گیر عدم تعادل , ارتعاش , تولید صدا و آسیب دیدن یاتاقان کولر شده و نهایتاً این ارتعاشات به بدنه منتقل شده و موجب فساد کلی بدنه کولر آبی می‌گردد .

هرسال می بایست پوشال کولرتان را تعویض نمائید و کولر را به وسیله سرویسکار , سرویس کنید , بطوریکه سطح ها داخلی و کف کولر هم بایستی کاملاً پاک شود به دلیل آن که پوشال کولرها مملو از گردوغبار و قارچ و باکتری است و از آن‌جا که درون کولر آبی مرطوب است و آفتاب هم به درون کولر نمی‌تابد , این آلودگی ها با جریان هوا به داخل منزل راه و روش مییابند .

این اختلال به‌ویژه در شهرهای آلوده‌ای مثل تهران که ذرات آویزان در هوا بیشتر است , تشدید می شود , به این ترتیب پوشال ها و چه بسا پدهای سلولزی در کولرهای آبی بایستی در حین معلوم تعویض گردند .

آشنایی با پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی در مقاله زیر

زمان تعویض پوشال ها چه زمانی است

زمان تعویض پوشال در کولرهای آبی با پوشال , دستکم سالی یک بار و در شهرهای با هوای کثیف نظیر تهران , دو بار در سال ( یکبار اولیه خردادماه و یکبار اولیه مردادماه ) است .

زمان تعویض سلولز در کولرهای آبی سلولزی هر ۳ تا ۵ سال یکبار ( براساس میزان املاح آب و کیفیت هوای شهر محل نصب کولر سلولزی ) متغیر می‌باشد .

همان گونه که توضیح داده شد , به کار گیری از پد سلولزی به جای پوشال در کولرهای آبی‌رنگ دارنده مزیایی نظیر خنک کنندگی بیشتر و غربال خوب تر ذرات آویزان هوا میباشد البته دقت داشته باشید که در هنگام ردوبدل پدها , بدلیل به کار گیری از چسب و رزین در ساخت پدهای سلولزی , ابتدا بایستی یک‌سری بار آب عبوری از روی پدهای سلولزی که در تشتک کولر آبی‌رنگ عده شده است تخلیه شود تا از استشمام بوی بد و نامطبوع آن‌ها در فضای داخلی خانه یا این که دفتر کار پرهیز گردد .

با دقت به روش خنک کنندگی هوا در همه دسته های کولر های آبی‌رنگ اضطراری است بمنظور دوری از شرجی شدن هوا و یا این که اصطلاحاً دم کردن هوای باطن ساختمان , محل نصب کولرهای آبی به طوری گزینش شوند که کولر آبی توانمند به به کارگیری از هوای آزاد باشند .

همینطور با توجه به این‌که استفاده از کولرهای آبی معمولاً در مناطقی با آب و هوای تقریبا کم آب تابستانی مرسوم میباشد و از سوی دیگر هر کولر آبی علاوه بر مصرف برق بطور میانگین در هر شبانه روز حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب مصرف می کند , به این ترتیب بهتر است با نصب یک ترموستات در مسیر جریان برق کلید کولر آبی خویش نسبت به در اختیار گرفتن سعی کولر و مصرف غیر لازم آب و برق کولر آبی در اکثری از تایم ها اقدام نمائید . ( اما میزان ظریف آب مصرفی در هر کولر علاوه بر بعد ها و گنجایش و هوادهی کولر آبی به موردها دیگری نظیر دمای هوا , میزان رطوبت نسبی هوا و بازه زمانی کارکرد کولر هم مربوط است )

اهمیت کانال کشی درست در کولرهای آبی

اندازه هوادهي و خنكي ايجادشده به وسیله کولر آبی مستقیما به رعايت اصول مهندسي كانال كشي كولر مربوط است , همچنين دقت به توضيحات بیان شده در بخش راهنمای خرید هر يك از گونه های كولرهای آبی راهگشا مي باشد . اموزش قدم به قدم روش تست کمپرسور کولرگازی

حتمی است شبکه کشي کولرآبی براساس نقشه محاسباتي مهندسين تاسيسات و برمبناي جداول داكتيلاتور واستانداردهاي كانال كشی ( ازنظرابعاد شبکه , حجم هوای عبوری , انشعاب گیری وقوس شبکه ) انجام پذيرد , در صورت رغبت و کسب داده ها بیشتر درین ارتباط می‌توانید به نکات دارای اهمیت تعیین در بخش شبکه و روزنه های هوای وبسایت دماتجهیز مراجعه فرمائید .

بمنظور ارتقاء راندمان خنک کنندگی کولرهای آبی‌رنگ , اکیدا توصیه میشود از قرار دریافت کردن کولر آبی و شبکه مربوطه در معرض تابیدن بی واسطه نوروروشنایی آفتاب پرهیز گردد , بدین ترتیب با تعبیه سایبان بر روی کولر آبی و عایق کاری کانال کولر از انتقال گرمای تابیدن آفتاب به گروه کولر و شبکه پرهیز فرمائید . ( طبق قوانین ملی ساختمان در شرایطی‌که ارتفاع مسیر شبکه کولر در معرض تابیدن آفتاب بیش تر از ۲ متر باشد , عایق کردن کانال کولر الزامی است . )

تأکید دوباره :

رعایت بعدها کانال کولر مبنی بر جداول و محاسبات مهندسی و داکتیلاتور انجام گیرد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!