نحوه لوله کشی های اب گرم و سرد ساختمان ها

نحوه لوله کشی های اب گرم و سرد ساختمان ها

روش لوله کشی های اب گرم و سرد ساختمان ها

لوله کشی از ساختارهای دوچندان دارای اهمیت ساختمان می‌باشد . لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان و فاضلاب قلب ساختمان هستند و پس از فرصت اتمام نمی‌توان به راحتی تغییراتی در آن‌ها را به‌وجود آورد و هرگونه تعمیرات تخصصی مستمند حضور لوله کش زبده است .

بررسی آب آشامیدنی در حال گردش در لوله ها و پارامتر های ان

گذشته از ورود به دعوا لوله کشی آب سرد و گرم , آب‌آشامیدنی در درحال حاضر گردش در لوله ها و پارامترهای آن را بازبینی می‌کنیم .

آب‌آشامیدنی , آبی‌رنگ است که از مواد فرنگی , به مقداري که سبب بیماري یا این که اثر مضر بیولوژیک شود , پاك باشد . ویژگی‌هایی از قبیل دما , رنگ , تیرگی , عطر و طعم از خاصیت فیزیکی آب‌آشامیدنی به اکانت میایند . تیرگی آب به معیار ppmگل ولاي آویزان در آب بر می‌گردد . تیرگی مطلوب آب معمولاً ۵ ppm ( واحد در میلیون ) در لحاظ گرفته می شود . برعلیه , خواصی زیرا معیار مشقت , رتبه اسیدی بودن ( pH ) , اندازه آهن , منگنز و بقیه فلزات از ویژگی ها شیمیایی آب‌آشامیدنی به حساب آورده می شود .

نحوه لوله کشی های اب گرم و سرد ساختمان ها

نکات فنی و ایمنی در لوله کشی اب

لوله کشی باید در کوتاه‌ترین مسیر و با کمترین پیچ و تاب صورت پذیرد و در عین درحال حاضر موازی یا این که عمود بر دیوارهای ساختمان باشد .

• در ساختمان های مسکونی , ضروری است از نصب لوله های آب و فاضلاب در کنار نیز دوری شود . چون بر اثر عبور کرد فرصت و تشکیل پوسیدگی در لوله ها و از میان رفتن آب بندی آنان , احتمالا تراوش و آلودگی آب های آشامیدنی و بهداشتی سبب آلودگی آن شود . درصورت اجتناب ناپذیربودن این فرمان , لوله کش بایستی مسافت مطلوب را رعایت کرده و در نصب لوله کشی های افقی , لوله های فاضلاب را در تحت بقیه لوله ها قرار دهد .

• لوله کشی آب سرد و گرم باید نزدیک دیوارها , تیغه ها و سقف ها اجرایی شود و از انجام آن به طور کف خواب دوری شود و یا این که دست‌کم , محل لوله های عمودی را بایستی به صورتی در نظرگرفت که ارتفاع لوله کف خواب به به واحد سنجش دست‌کم ممکن باشد . تغییر تحول زاویه در لوله کشی ها برای پیروی از امتداد دیوارها , براساس امر و طبق نقشه انجام می شود .

• نصب لوله های افقی در صورتی به طور زیرسقفی و یا این که پایین پوشش سقف کاذب باشد , باید اجرای آن در حداکثر طول ممکن فیس گیرد .

ضروری است از اجرای لوله کشی بر بالای دستگاه های برقی دوری به کار آید . در صورتی این کار در یه خرده از تایم ها دوری ناپذیر است , باید نصب سینی قطره گیر در تحت لوله ها پیش گویی شده تا از پیدایش خطرها برق گرفتگی و اتصال و سوختن سیم ها و دستگاه ها دوری شود .

نحوه لوله کشی های اب گرم و سرد ساختمان ها

گذشته از اجرای لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان , بایستی مسیرهای عبور لوله را با حرفه های کاری دیگر ( ساختمانی , برقی , مکانیکی ) هم خوانی بخشید تا با هماهنگی , بازدارنده از مجدد کاری های احتمالی ممانعت شد . شایان ذکر است که اساساً , در اجرای تأسیسات ساختمان مبنای کار , نقشه های از گذشته طرح شده‌است و در سود پیشبینی های ضروری جهت دوری از تداخل لوله های قسمت های متفاوت تاسیساتی به کار می‌آید . لکن در مورد ها زیادی , برحسب موقعیت منحصر به فرد اجرای کار , نقشه ها و طرح ها عوض می شود که اجراکننده گذشته از استارت کار مکلف به در اختیار گرفتن همگی مورد ها اجرایی از جمله عدم تداخل لوله کشی های متفاوت , سرگیر نبودن لوله ها و بازدارنده نبودن از گشوده شدن بدون نقص درها و پنجره ها است .

نحوه تعمیرلوله های فاضلاب توالت فرنگی و ایرانی در ساختمان

برخی دیگر از نکات قابل تحمل در لوله کشی آب ساختمان

• كليه لوله هاي آب سرد و گرم و بازگشت آبگرم مصرفي و تهويه ساختمان از جور ( PE – RT/ALL/PE – RT ) و قطر

۵ است , مگر آنكه جور ديگري در نقشه ها و مقادير كار , ذكر شده باشد .

• ۲ – لوله ها بايد برابر نقشه راست – شاقولي و تا حد قابلیت فارغ از خم موازي با ديوار يا عمود بر ديوارهاي

ساختمان اجرا در بیاید .

• محافت در قبال شکستگی از كليه لوله هایی كه از باطن و يا زير ديوارها عبور مي نمايد , باید رخ گیرد .

• از اجراي لوله های آب سرد و گرم به موازات پي های ساختمان و يا ديوارهاي باربر در مسافت اي كمتر از يك متر از آنان جز با تصويب دستگاه نظارتی مربوط خودداري شود . اثرات فشار آب بر روی طبقات ساختمان

• كليه لوله هایی که پایين خیس از پي ها و يا ديوارهاي باربر ساختمان اجرا و جایگیری می شود , بايستی در بیرون از زاويه ۴۵ رتبه پي قرار گرفته شود , مگر اينكه تصویبی جز اين انجام شده باشد .

• کارگذاری لوله ها بايد به مــوازات نیز كار باشد و مسافت آنان از يكديگر بايستی به مقدار اي باشد كه عايق كاري كامل لوله ها و دسترسي به شيرها به خواسته بازديد و تعمير مسير شود .

حفظ برعلیه یخ‌بندان و ایزوله سازی برای كليه لوله هایی كه در بیرون از ساختمان و يا ديوارهاي خارجي ساختمان اجرا مي گردند باید صورت پذیرد .

• كليه لوله هاي افقي سرد وگرم و بازگشت آب گرم مصرفی بايستی شيب يكنواختي دست‌کم برابر يك در هزار در سمت نقاط پائين دست لوله كشي داشته باشد تا هنگام لزوم قابلیت تخليه آنان مهیا باشد .

بعداز پايان كار روزمره لوله كشي بايد به وسيله درپوش و يا كرباس و يا ديگر مواد تصويب شده انتهاي سرباز لوله ها بسته شود تا بازدارنده ورود مواد خارجي به باطن لوله ها شد .

نحوه لوله کشی های اب گرم و سرد ساختمان ها

بررسی ارتفاع  نصب شیر ها و سایر لوله ها از کف

خوب تر است بدانید که طول نصب شيرها و يا رمز لوله ها از كف تمام شده به شرح زير است :

الف – دستشويي ۵۲ سانتيمتر

ب – آشپزخانه ( ديواري ۱۰۰ سانتيمتر – توكاسه ۵۲ سانتيمتر )

پ – شير ترکیب دوش ۸۰ سانتي متر

ج – شير ترکیب وان ۶۵ سانتي متر

ح – فلاش والو ۸۰ سانتي متر

خ – شير سرویس بهداشتی تخت شرقي ۳۰ سانتي متر

ر – سرویس بهداشتی فرنگي ۳۰ سانتي متر

س – فلاش تانك۱۸۰ سانتي متر

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 4    میانگین: 4/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!