روش های پیشرفته دفع فاضلاب

مجرای فاضلاب

انواع روش های دفع فاضلاب

زمینه دفع فاضلاب از اطراف زیست بشر از هنگامی پدید آمد که مردمان به معاش گروهی روی آوردند و معاش اجتماعی را برگزیدند . معاش اجتماعی ملازم با کانال فاضلاب . با بروز شهرها و توسعه شبکه‌های آبرسانی , انسان برای تمیز نگهداشتن فضا معاش خود و دفع فاضلاب و پساب تولیدی را اضطراری مشاهده کرد . براین اساس کانال دفع فاضلاب آیتم دقت قرار گرفت بطوریکه روز جاری زمینه دفع , گردآوری , تصفیه فاضلاب در تمامی دولت ها ضرورت داراست .

باتوجه به این‌که برهان بیماریهایی مثل وبا , حصبه , یرقان , فلج اطفال , برخی از کرمهای انگلی و . . . می‌توانند در فاضلاب حضور داشته باشند لذا دفع بهداشتی و درست فاضلاب در بخشها روستایی تامین کننده تندرست هم محلی ده خواهد بود .

فاضلاب تولیدشده ناشی از شستشو جزو فاضلاب خانگی است که مواد مدفوعی و فاضلاب سرویس بهداشتی در آن نیست . در روستاها این فاضلابها مشتمل بر فاضلاب حاصل از آشپزخانه و یا این که شستشوی البسه و تراس میباشد . هر مدل فاضلابی بایستی با رویکرد مطلوب خویش دفع شود . لوله کشی افسریه جنوب تهران

روش های دفع فاضلاب حاصل از شستشو

چاه جذبی

یکی‌از روشهای دفع فاضلاب به کارگیری از چاه جذبی است . خواسته از چاه محفظه‌ای است که فاضلاب در آن ذخیره شود به طوری که حشره ها و حیوان‌ها به آن دسترسی نداشته باشند . جهت خودداری از آلودگی چاه آب بوسیله چاه فاضلاب , چاه فاضلاب در طول پایین‌تر از چاه آب و در مسافت ۱۵ تا ۳۰ متری زمین حفر گردد . هر چه فرآورده زمین چاه جذبی سست و قابل نفوذ باشد این مسافت زیادتر است و بر عکس . کف چاه در زمینهای یکنواخت غیر آهکی باید دستکم ۵/۱ تا ۳ متر فراتر از تراز آب زیرزمینی قرار گرفته باشد . علت این فرمان خودداری از نشر آلودگی چاه جذبی در گوشه و کنار است . دیواره نصیب بالایی چاه جذبی فاضلاب بایستی طوقه چینی شود و قطر آن کمتر از قسمتهای دیگر باشد و با مصالح بادوام پوشش داده شود .

چاه فاضلاب

کانال جمع آوری فاضلاب

یک عدد دیگر از روشهای دفع فاضلاب کانال فاضلاب است . در حالتی که در ده کانال گردآوری فاضلاب ساخت شده باشد با اتصال فاضلاب ساختمان به کانال فاضلاب می‌توان به راحتی فاضلاب را دفع کرد . فاضلاب گردآوری شده در کانال فاضلاب به تصفیه منزل فاضلاب منتقل شده و بعداز انجام فرایندهای تصفیه , در محل قابل قبولی که آلودگی زیست محیطی ساخت نکند دفع می‌گردد .

لوله فاضلاب

لوله بازکنی آهنگران

سپتیک تانک

نهایی راه دفع فاضلاب ساختمان به کارگیری از سپتیک تانک یا این که انباره تعفن و یا این که گندانبار است . در حالتی که در ده کانال گردآوری فاضلاب وجود نداشته باشد و فرآورده زمین اذن به کارگیری از چاه جذبی را نمی‌دهد می‌توان از سپتیک تانک جهت دفع فاضلاب به کارگیری کرد .

سپتیک تانک یک مخزن ته نشینی غیر قابل نفوذ است که فاضلاب تولیدی از روش لوله فاضلاب به باطن آن ریخته می‌گردد . سپتیک تانک به جداسازی و تجزیه مواد جامد از فاضلاب یاری می‌نماید . پساب سپتیک تانک معمولا به یاری چاه جذبی در زمین دفع می‌گردد و لجن باقی مانده در مخزن هر چند وقت یک توشه تخلیه می‌گردد .

رفع نم در منطقه تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!