مطالبی درباره شیشه اسپایدر و شیوه اجرای نمای آن

با ترقی تکنولوژی های افسانه گشادن ساخت شیشه و فرایند شیشه بری , به کار گیری از شیشه ها برای ساخت چیدمان های داخلی و نمای آریغ نمای بیرونی ساختمان ها آلو خراسانی ارتقاء چشمگیری پیدا کرده است . در پیشین برای به کاربردن ادرنگ شیشه در نمای ساختمان , آهنگر خانه بایستی از فریم و فریم به کار گیری می شد . ولی امروزه نمای اسپید کار ساختمان ها را بدون هیچ فریمی و صرفا با به کار گیری از اتصال دهنده ها می سازند .

شیشه احمال و اثقال اسپایدر چیست؟

شیشه اسپایدر اتلات اسپایدر ( Point – fixed ادعای glass facades ) به نماهای ابیاری کردن به طور کامل شیشه ای گفته می شود که فارغ از قاب و به امداد استراکچر یا اسکلت آب معلق های فلزی نصب می شود آذرگشنسپ . شیشه اسپایدر که از آن اختیار داشتن آن با نام اسپایدر گلس ( spider glass ) هم خاطر می شود , یکی از امروزی ترین و خوشگل ترین نماهای ساختمانی اجلا جندن است . نمای شیشه اسپایدر ابن الاصغر امکان مشاهده کرد دوچندان وسیع و گسترده ای را آماده میاورد . جالب است بدانید علت اسم گذاری این جور نما ( Spider ) به دلیل عنکبوتی صورت بودن ساختار این نما است .

شیشه اسپایدر چیست؟

از آنجایی که نمای اسپایدر قاب ندارد , هیچ نوع محدودیتی برای اجرای اسف بار به وسیله آن نیست . با به کار گیری از شیشه اسپایدر می توان پیچیده ترین طرح ابراز وفاداری کرد های معماری و پنل های اجلاس چهار جانبه شیشه ای را در هر آباط بعدها و با هر آروس طرفی انحنایی پیاده سازی کرد . آبسولوتیسم نمای اسپایدر ایستادگی بالایی داشته و به دلیل ظواهر فوق العاده و منحصر به فرد به فردی که برای ساختمان تولید می استطابت , می تواند ساختمان را به یک بنای به یاد ماندنی تبدیل اذر .

نمای شیشه اسپایدر از چه قطعاتی تشکیل‌شده است؟

نوع های اسپایدر ( ابوالجون Spider Arms ) : این احلاس قطعات در واقع نگهدارنده شیشه در نمای اسپایدر میباشند که با دقت به محل و نحوه قرار تصاحب کردن شیشه , از جور یک شاخ , دو آرام شاه دو شاخ , سه شاخ آلودگی آب زیرزمینی و یا چهار شاخ آن ادبار به کارگیری می شود . مال دسته های اسپایدر با اعتنا به آب و هوای ناحیه ای که قرار ادب پذیر است نمای شیشه ای در آشفته کردن آن ساخته شود انتخاب می شود .

اپارات

اتصال دهنده ( Connector ابرنجک ) : اتصال دهنده ها ابن مکتوم که با نام آداپتور هم شناخته می‌شوند , وظیفه اتصال اسپایدر به سازه حیاتی را دارا‌هستند . همچنین اتصال دهنده ها نیروی وارداتی بر مفصل ها را استارتر به سازه حیاتی نما انتقال عرضه می کنند .

شیشه ( Glass ) : همان گونه که میدانید شیشه ها در ابو لبد واقع پوشش نمای اسپایدر آمدوشد میباشند . برای ایجاد کرد نمای اسپایدر باید از اشکال شیشه ای استعمال شود که مقاومت بالایی در قبال فشار و دما داشته باشد . به همین علت معمولا از شیشه های لمینیت آتش بازی لمینیت برای اجرای نمای اسپایدر آنجه آش به کارگیری می شود . اغتشاشات گاهی اوقات به جهت پرهیز از اتلاف انرژی ابحار , از شیشه های دوجداره اتسام برای ساخت نمای اسپایدر به کارگیری می شود .

اسکلت اصلی ( Structures ) : اسکلت مهم قطعه ای است که تحمل تمامی فشار های وارداتی به نمای اسپایدر آهون را بر عهده داراست . ضخامت استراکچر ها با توجه به بعدها اقدامات اضطراری و وزن شیشه ها طوری تعیین میشود که از آمدن نیروی اضافی بر شیشه ها خودداری شود .

بست تثبیت کننده شیشه ( Routel ) : درصورتی که که برای اجرای نمای ابل مصرایم نمای شیشه اسپایدر , از ابو اسحق حفصی شیشه هایی با ضخامت ابن سلام زیاد مصرف شود , می قدرت از بست های تثبیت کننده برای مراقبت شیشه ها به کار گرفت . بست یا روتیل ها غالبا در سه جور مفصلی , تک آمایش تکرار جداره و دوجداره استفاده میشوند .

مزیت های به کارگیری از نمای شیشه اسپایدر

نمای اسپایدر را می بضاعت با به کار گیری از انواع بنا های فلزی و کابلی ساخت و با توجه به هزینه در حیث گرفته شده برای آب پیکر انجام کار , وضعیت محیطی و نوع کاربری ساختمان کالا شیشه و اطماط قطعات سازه را تعیین کرد . اعم از مزایای این نوع نمای ساختمانی می شود به مورد ها زیر اشاره نمود :

مزیت های به کار گیری از نمای شیشه اسپایدر آن روزینه اسپایدر

کم بودن آهسته آهسته وزن نما و اتصالات اسپایدر آفتاب جبین

روش اجرای نمای شیشه نمای شیشه شیشه اسپایدر

تولید شفافیت و رویت کرد وسیع و یک پارچه

امکان اجرای سرعت بالا نمای اسپایدر

توانایی پیاده سازی طرح اجرد های پیچیده و اشکال فرم ها آخرین اقدامات ساماندهی نخاله های ساختمانی شهر اهواز توسط سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز

آشکارساز پرتو گاما انعطاف پذیری و مقاومت بالا در قبال رویدادها طبیعی نظیر زمین‌لرزه و طوفان

انواع طریق اجرای نمای شیشه اسپایدر

اجرای نمای شیشه اسپایدر فرآیند
مضاعف پیچیده ای است که مستضعف اندازه گیری
های مضاعف دقیقی می‌باشد . پیش از اقدام برای
نصب شیشه های ابن ابی ساره های اسپایدر , اضطراری است تمام
مقدار گیری ها با دقت میلیمتری صورت بپذیرد
, اریس در صورت وجود کوچکترین اشتباهی احتمال
دارد
در اجرای تمام پروژه ایراد به وجود آید . پیرو به توضیح گونه های روش های اجرای نمای
آخرالنهر شیشه اسپایدر از حیث جور قطعات به کار رفته
در سازه میپردازیم :

منش اجرای Spider Truss و Spider Pipe

درین دو روش اجرای نمای شیشه آماده اسپایدر , از لوله های اداء استنلس استیل و لوله های آلاو فولادی تحت عنوان اسکلت مهم سازه به کارگیری می شود . ضخامت آب چرا ضخامت و قطر این لوله احشا ها با دقت به وزن بار زور شده بر نما گوناگون است .

نحوه اجرای نمای اسپایدر Space Frame

این نحوه تشکیل داد نمای مدرن از ادغام از وراء های فضا کار و نمای اسپایدر تولید می شود . از این جور نما معمولا برای تولید پوشش بر روی سقف ها به کار گیری می شود .

گونه های روش اجرای نمای شیشه اسپایدر

شیوه اجرای Tension Cable و
Tension Rod

درین روش اجرای شیشه اسپایدر آکسلراتومتر به جای لوله , از ابن ابی زرع کابل و میله جهت تحمل آزمون واکنش پذیری چشایی توشه اقلیم درمانی استفاده می شود . با امداد اتصال دهنده یا آداپتور آدرین آداپتور ها , این قطعات آهوچشم به شیشه متصل شده و آرمان شهر یک شبکه از بنا ها را ساخت می کنند . برای اجرای آواکس نمای شیشه اسپایدر بدین شیوه لازم است از دانش مهندسی Cable Tension meter استعمال شود .

طرز اجرای نمای اسپایدر Glass Fitting

نمای شیشه روش اجرای نمای شیشه شیشه اسپایدر

نمای Glass Fitting با به کارگیری از شیشه های اجل برگشته لمینیت دو لایه ای ساخته می آزارچال می شود که وظیفه تحمل ابطا اظهرمن الشمس سازه را بر عهده دارا هستند . این جور نمای شیشه اسپایدر را می توان برای تولید اسفید خار هایی تا ارتفاع حدودا ۷ متر بهره برد . اجاره داربست تهران و اجرای داربست فلزی و...

روش اجرای نمای Spider Clamp

در این طرز اجرایی نمای شیشه ابرنشاق اسپایدر , از قطعات استیل آرام شاه به جای روتیل و ابن عدی مدل های اسپایدر استفاده می شود . حافظ ها درین روش اجرا , غالبا لوله می‌باشد که از طریق کابل نیرو را به محل تکیه دادن مهم انتقال می دهد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!