Categories: حمل نخاله و حمل مصالحمصالح ساختمانی

بررسی چرایی نابود کردن طبیعت توسط نخاله های ساختمانی در متن زیر

کامیون‌های حمل نخاله می بایست به GPS مجهز شوندرئیس سازمان محیط زیست شهر تهران اعلام کرد : کوه‌های تلنبار شده از نخاله‌های ساختمانی , نشان از ارتقاء برداشت و نابودی کوه‌ها , رودخانه‌ها ومنابع اول ارگانیک است .

نابود شدن طبیعت با نخاله ها

محمد حسین بازگیر , در مصاحبه با خبر نگار مجموعه اجتماعی باشگاه خبرنگاران برنا ; در زمینه ی تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی شهر تهران اظهار داشت : نخاله‌های ساختمانی و پسماند‌های عمرانی جزء پسماندهای معمولی میباشند که رئیس , برنامه‌ریزی , هدایت , نگهداری , جمع‌آوری , ایجاد , بازیافت , پردازش و دفن آن ها بر پایه ی قانون مدیریت پسمانده تصویب شده سال ۱۳۸۳ بوده بر عهده شهرداری است .

او در امر شرایط نخاله‌های شهر تهران تصریح کرد : آمار ایجاد روزمره نخاله ساختمانی , حدود۵۰ هزار تن نخاله است , که ازاین مقدار , ۴۰ هزار تن روزمره در گود آبعلی تخلیه میگردد . کاربرد انواع پمپ لجن کش در فرایند تخلیه چاه

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه بخشید :

مابقی حجم نخاله‌های ساختمانی ما‌نده در گودهای متفرقه مجازی درباره ی وضعیت نخاله های شهر تهران تصریح کرد : در تهران روزمره حدود ۵۰ هزار تن نخاله ساختمانی ساخت می¬شود که ازاین‌مقدار , ۴۰ هزار تن روزمره در گود آبعلی تخلیه می¬شود .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه داد : مابقی در گودهای متفرقه مجاز و یا این که به صورت غیرمجاز در کناره جاده¬ها , رودخانه‌ها و دره‌های اطراف شهر تهران رها می شود .

بازگیر افزود : گودهای در لحاظ گرفته شده برای تخلیه نخاله‌ها حجم انبوه این پسماندها و به صورت کوهی درآمده که هر روز از هر جهت در حالا توسعه و گسترش است .

او بابیان این‌که اداره مدیریت پسماند شهرداری مکلف به رسیدگی به‌این مورد است , اعلام‌کرد : با فعال کردن کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با گنجایش ۳ الی ۴ هزار تن درطول روز در گود آبعلی درگیر به هدایت این مورد است .

معرفی مراكز دفن و پردازش پسماندهای عمرانی و ساختمانی در جهت حمل و تخلیه ی راحت تر نخاله

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه اعطا کرد :

اداره مدیر پسماند شهرداری تهران با امداد بخش خصوصی کلنگ احداث دومی کارخانه بازیافت آوارها و نخاله‌های ساختمانی را زده است .

بازگیر با تاکید بر لزوم و سرعت گوشه ای در جهت بازیافت این مدل از پسماندها , افزود : روزمره ۴ الی ۵ هزار سرویس در جهت تخلیه آوارها و نخاله های ساختمانی در شهر تهران تردد می نمایند .

او اعلام‌کرد : آمار مذکور مرتبط با فصل ساکن شدن در ساخت و ساز بوده و در حین استارت صنعت ساختمان سازی میزان نخاله ها و آوارهای ساختمانی به تبع آن ارتقا خواهد یافت .

او با اشاره به وظیفه‌های کار مجموعه رئیس پسماند شهرستان تهران که بالاترین مجمع مشورتی و تصمیم¬گیری شهر بوده و به ریاست فرمانداری و دبیری محیط زیست , شهرداری , مجاهدت کشاورزی , دانشکده علم ها طبابت , صنعت معدن و تجارت و صدا و سیما تشکیل می شود , تصریح کرد : صدا و سیما تحت عنوان عضو تاثیر گذار و مالک رای این کارگروه با حضور دائمی خویش , قادر است در اجرای آیین نامه مدیریت پسماند , دست یابی به هماهنگی دستگاه های مذکور و برچیدن تخلیه نخاله های ساختمانی در نقاط غیر مجاز و اصلی اقدامات قابل توجهی را در رسانه ملی به منحصه ظهور بگذارد .

مدیریت پسماند های ساختمانی

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران راجع‌به اقدامات مشارکتی اعضای کارگروه مدیریت پسماند در جهت در اختیار گرفتن و خودداری از تخلیه نخاله¬ها در لبه رودخانه , جاده – ها و دره های شهر ابلاغ داشت : سکو بندی تمامی موسسه ها و پیمانکاران حوزه پسماند در جهت مدیریت نخاله های ساختمانی و تجهیز کامیون های حمل کننده این مدل از پسماندها به GPS برای گزینش و مشخص و معلوم شدن نقاط تردد و تخلیه توشه , اعم از اقدامات تصویب شده شده کارگروه مدیر پسماند است .
بازگیر ادامه اعطا کرد : با دسترسی نیروی انتظامی و کارگروه به نقشه جنبش و تخلیه توشه کامیون های حمل کننده آوارهای ساختمانی , با پیمانکاران خلافکار برخورد و قرار بخشید آن‌ها کنسل خواهد شد .

او در رابطه مشکلات محیط زیستی تخلیه نخاله ها تصریح کرد : نخاله های ساختمانی به دلیل داشتن آهک , گچ و ما‌نده سیمان در وجود خویش ; در حالتی‌که در یک زمین کشاورزی یا این که خاک قابل به کارگیری رها شوند , به‌تدریج آن مکان را به جهت بی کیفیتی سوق خواهند اعطا کرد .

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه داد : نخاله های ساختمانی مکان تخلیه شده خویش را به مرور زمان , به کانون توده شدن بقیه آشغال ها هم تبدیل می نمایند .

بازگیر در امر سو‌مین مورد از مشکلات نخاله ها تصریح کرد : نخاله¬های ساختمانی علاوه بر این‌که موجب آلودگی بصری در طبیعت می¬شوند , قسمتی از منابع نخستین و داشته های ارگانیک ( کوهها و شن و ماسه کناره رودخانه ها ) را به نابودی می کشانند . تخلیه نخاله

او ادامه اعطا کرد : رها شدن این جور از پسماندها در کناره رودخانه ها و آبراهها , باعث به آلودگی آنان هم می شود .
بازگیر بابیان این‌که نخاله های تلنبار شده یک زمان مضاعف گرانبها در جهت رفع نیازهای عمرانی شهر است , تاکید کرد : با بازیافت و بازگرداندن این جور از پسماندها به چرخه زیستی , میتوانیم از جراحت وصال به منابع ارگانیک و برداشت بی روش از کوهها و لبه رودخانه ها در جهت تنظیم مصالح ساختمان سازی و شن و ماسه پرهیز کنیم .

او تصریح کرد : طبق ضابطه مدیریت پسماند هرگونه رهاسازی زباله های خانگی و نخاله های ساختمانی در کنار رودخانه ها و معابر , خیر صرفا ممنوع , بلکه جرم محسوب شده که ضابطه گذار هم جرائمی برای آن در حیث گرفته است .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران با تاکید بر این‌که شهرداری تحت عنوان متولی این گونه از پسماندها بایستی ورود کرده و هرچه سریعتر این زمینه را سوق‌دهی نماید , افزود : طبق ماده ۲۳ ضابطه مدیریت پسماند محیط زیست ناظر خوب و بررسی کننده درستی اجرای مسئله ساماندهی پسماندها است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تخلیه نخالهجمع آوری نخالهحمل نخاله هامصالح ساختمانینخاله های ساختمانی

Recent Posts

نزدیکترین لوله بازکنی شمال تهران را به محل خود پیدا کنید

لوله بازکنی شمال تهران ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی با کیفیت بالا و قیمت های مناسب…

2 سال ago

نحوه بستن لوله سینک ظرفشویی در آشپزخانه

وظیفه بستن لوله سینک ظرفشویی در اکثر مواقع به عهده ی لوله بازکن های حرفه ای و یا کابینت کار…

3 سال ago

انواع کفشور ها را بشناسیم

  شاید برای تان سوال پیش بیاید که کفشور چیست و در چه مواقعی ما به آن نیاز پیدا میکنیم!…

3 سال ago

از بیده توالت فرنگی یا خودشور چه میدانید؟

خیلی از افراد دغدغه شستشو برای استفاده از سرویس توالت فرنگی را دارند و باید گفت که بیده توالت فرنگی…

3 سال ago

چگونگی کارکرد انبر مشکل گشا فاضلابی

انبر مشکل گشا فاضلابی یک وسیله پر مصرف و خیلی خاص می باشد که در این نوشته قصد داریم که…

3 سال ago

راه های برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب

یکی از مشکلاتی که افراد را در منزل، بسیار درگیر می‌کند نشتی لوله فاضلاب می باشد. به این صورت که…

3 سال ago