Categories: تعمیر کولرتعمیر کولر آبیسرویس کولرسرویس کولر آبینصب کولرنصب کولر آبینصب و تعمیر دستگاه تصفیه آب

بررسی چگونگی انتخاب ظرفیت کولرهای آبی و زمان تعویض پوشال ها

بمنظور انتخاب کولرهای آبی سلولزی یا این که پوشالی موردنیاز , برای هر یک از آپارتمان ها بر طبق تفاوت در متراژ سازه و همینطور قرار به چنگ آوردن آن واحد در تحت بام ساختمان و یا این که قرار دریافت کردن در طبقات میانه , روش محاسبه و گزینش کولر آبی متعدد است . نصاب کولر گازی تهران

انتخاب ظرفیت کولر آبی

ولی تأکید مینماییم که در واحدهایی که در واقع سقف آنان بام ساختمان می‌باشند , بدلیل تابیدن بدون واسطه نور گرم آفتاب داغ فصل‌تابستان , احتیاج به گزینش کولر آبی با گنجایش خنک کنندگی بیشتر و حتی بعضا استفاده از کولر اسپلیت بعنوان سیستم کمکی دارا هستند . ( برای دریافت اطلاعات بیشتر به مطالب مندرج در بخش راهنمای خرید هر مارک کولر آبی در وبسایت دماتجهیز رجوع‌کنید . )
گنجایش هوادهی کولرهای آبی بایستی متناسب با متراژ و مرحله موءثر زیربنای محل مورد استفاده و حالت آب و هوایی ( از دید دما و رطوبت ) گزینش گردد .
در صورتیکه از کولر آبی با گنجایش هوادهی بیشتر از گنجایش و بعد ها شبکه کشی اجرا شده و یا این که ظرفیتی بیشتر از گنجایش خروج هوای روزنه های کولر نصب شده در واحد خویش استفاده فرمایید , صدای ممتد عبور هوا در حین زمان بهره برداری از کولر آبی بطور آزار دهنده ای شنیده می شود .

نکاتی درباره ی نصب و تعویض پوشال یا پد سلولزی در کولر آبی

چنانچه محل نصب کولر آبی موردنیاز شما در بام ساختمان است , لطفا قبل از خرید به بعد ها کولر آبی مورد نیازکه در جدول ویژگی ها فنی هر کولر آبی آورده شده‌است و امکان عبور آن از درب پشت بام ساختمان توجه نمائید .
گونه های کولرهای آبی‌  اثبات معمولا روی مبنا از نبشی نمره ۳ یا این که ۴ مبتنی بر طول مایحتاج قرار می‌گیرد . ( که می بایست بصورت مستقل خریداری گردد . )
یک کدام از مهم‌ترین نکات در هنگام نصب کولر آبی وجه  به مورد مرحله ظریف و افقی بودن کولراست , چون در صورت عدم رعایت این مقاله توزیع آب روی پوشال ها ( یا این که سلولزها ) بصورت یکنواخت انجام نمی پذیرد و جزء سطح های خنک کننده کم آب و سوای کاربری ما‌نده و موجب کاهش میزان خنک کنندگی هوای خروجی از کولر آبی‌ می شود .

همینطور در صورت نصب  کولر آبی , بتدریج حرفه سانتریفیوژ کولر در گیر عدم تعادل , ارتعاش , تولید صدا و آسیب دیدن یاتاقان کولر شده و نهایتاً این ارتعاشات به بدنه منتقل شده و موجب فساد کلی بدنه کولر آبی می‌گردد .

هرسال می بایست پوشال کولرتان را تعویض نمائید و کولر را به وسیله سرویسکار , سرویس کنید , بطوریکه سطح ها داخلی و کف کولر هم بایستی کاملاً پاک شود به دلیل آن که پوشال کولرها مملو از گردوغبار و قارچ و باکتری است و از آن‌جا که درون کولر آبی مرطوب است و آفتاب هم به درون کولر نمی‌تابد , این آلودگی ها با جریان هوا به داخل منزل راه و روش مییابند .

این اختلال به‌ویژه در شهرهای آلوده‌ای مثل تهران که ذرات آویزان در هوا بیشتر است , تشدید می شود , به این ترتیب پوشال ها و چه بسا پدهای سلولزی در کولرهای آبی بایستی در حین معلوم تعویض گردند .

آشنایی با پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی در مقاله زیر

زمان تعویض پوشال ها چه زمانی است

زمان تعویض پوشال در کولرهای آبی با پوشال , دستکم سالی یک بار و در شهرهای با هوای کثیف نظیر تهران , دو بار در سال ( یکبار اولیه خردادماه و یکبار اولیه مردادماه ) است .

زمان تعویض سلولز در کولرهای آبی سلولزی هر ۳ تا ۵ سال یکبار ( براساس میزان املاح آب و کیفیت هوای شهر محل نصب کولر سلولزی ) متغیر می‌باشد .

همان گونه که توضیح داده شد , به کار گیری از پد سلولزی به جای پوشال در کولرهای آبی‌رنگ دارنده مزیایی نظیر خنک کنندگی بیشتر و غربال خوب تر ذرات آویزان هوا میباشد البته دقت داشته باشید که در هنگام ردوبدل پدها , بدلیل به کار گیری از چسب و رزین در ساخت پدهای سلولزی , ابتدا بایستی یک‌سری بار آب عبوری از روی پدهای سلولزی که در تشتک کولر آبی‌رنگ عده شده است تخلیه شود تا از استشمام بوی بد و نامطبوع آن‌ها در فضای داخلی خانه یا این که دفتر کار پرهیز گردد .

با دقت به روش خنک کنندگی هوا در همه دسته های کولر های آبی‌رنگ اضطراری است بمنظور دوری از شرجی شدن هوا و یا این که اصطلاحاً دم کردن هوای باطن ساختمان , محل نصب کولرهای آبی به طوری گزینش شوند که کولر آبی توانمند به به کارگیری از هوای آزاد باشند .

همینطور با توجه به این‌که استفاده از کولرهای آبی معمولاً در مناطقی با آب و هوای تقریبا کم آب تابستانی مرسوم میباشد و از سوی دیگر هر کولر آبی علاوه بر مصرف برق بطور میانگین در هر شبانه روز حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب مصرف می کند , به این ترتیب بهتر است با نصب یک ترموستات در مسیر جریان برق کلید کولر آبی خویش نسبت به در اختیار گرفتن سعی کولر و مصرف غیر لازم آب و برق کولر آبی در اکثری از تایم ها اقدام نمائید . ( اما میزان ظریف آب مصرفی در هر کولر علاوه بر بعد ها و گنجایش و هوادهی کولر آبی به موردها دیگری نظیر دمای هوا , میزان رطوبت نسبی هوا و بازه زمانی کارکرد کولر هم مربوط است )

اهمیت کانال کشی درست در کولرهای آبی

اندازه هوادهي و خنكي ايجادشده به وسیله کولر آبی مستقیما به رعايت اصول مهندسي كانال كشي كولر مربوط است , همچنين دقت به توضيحات بیان شده در بخش راهنمای خرید هر يك از گونه های كولرهای آبی راهگشا مي باشد . اموزش قدم به قدم روش تست کمپرسور کولرگازی

حتمی است شبکه کشي کولرآبی براساس نقشه محاسباتي مهندسين تاسيسات و برمبناي جداول داكتيلاتور واستانداردهاي كانال كشی ( ازنظرابعاد شبکه , حجم هوای عبوری , انشعاب گیری وقوس شبکه ) انجام پذيرد , در صورت رغبت و کسب داده ها بیشتر درین ارتباط می‌توانید به نکات دارای اهمیت تعیین در بخش شبکه و روزنه های هوای وبسایت دماتجهیز مراجعه فرمائید .

بمنظور ارتقاء راندمان خنک کنندگی کولرهای آبی‌رنگ , اکیدا توصیه میشود از قرار دریافت کردن کولر آبی و شبکه مربوطه در معرض تابیدن بی واسطه نوروروشنایی آفتاب پرهیز گردد , بدین ترتیب با تعبیه سایبان بر روی کولر آبی و عایق کاری کانال کولر از انتقال گرمای تابیدن آفتاب به گروه کولر و شبکه پرهیز فرمائید . ( طبق قوانین ملی ساختمان در شرایطی‌که ارتفاع مسیر شبکه کولر در معرض تابیدن آفتاب بیش تر از ۲ متر باشد , عایق کردن کانال کولر الزامی است . )

تأکید دوباره :

رعایت بعدها کانال کولر مبنی بر جداول و محاسبات مهندسی و داکتیلاتور انجام گیرد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تعمیر کولر های ابیسرویس کولر های ابیکولر های ابینصب کولر ابی

Recent Posts

نزدیکترین لوله بازکنی شمال تهران را به محل خود پیدا کنید

لوله بازکنی شمال تهران ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی با کیفیت بالا و قیمت های مناسب…

3 سال ago

نحوه بستن لوله سینک ظرفشویی در آشپزخانه

وظیفه بستن لوله سینک ظرفشویی در اکثر مواقع به عهده ی لوله بازکن های حرفه ای و یا کابینت کار…

3 سال ago

انواع کفشور ها را بشناسیم

  شاید برای تان سوال پیش بیاید که کفشور چیست و در چه مواقعی ما به آن نیاز پیدا میکنیم!…

3 سال ago

از بیده توالت فرنگی یا خودشور چه میدانید؟

خیلی از افراد دغدغه شستشو برای استفاده از سرویس توالت فرنگی را دارند و باید گفت که بیده توالت فرنگی…

3 سال ago

چگونگی کارکرد انبر مشکل گشا فاضلابی

انبر مشکل گشا فاضلابی یک وسیله پر مصرف و خیلی خاص می باشد که در این نوشته قصد داریم که…

3 سال ago

راه های برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب

یکی از مشکلاتی که افراد را در منزل، بسیار درگیر می‌کند نشتی لوله فاضلاب می باشد. به این صورت که…

3 سال ago