بررسی چرایی نابود کردن طبیعت توسط نخاله های ساختمانی در متن زیر

کامیون‌های حمل نخاله می بایست به GPS مجهز شوندرئیس سازمان محیط زیست شهر تهران اعلام کرد : کوه‌های تلنبار شده از نخاله‌های ساختمانی , نشان از ارتقاء برداشت و نابودی کوه‌ها , رودخانه‌ها ومنابع اول ارگانیک است .

نابود شدن طبیعت با نخاله ها

محمد حسین بازگیر , در مصاحبه با خبر نگار مجموعه اجتماعی باشگاه خبرنگاران برنا ; در زمینه ی تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی شهر تهران اظهار داشت : نخاله‌های ساختمانی و پسماند‌های عمرانی جزء پسماندهای معمولی میباشند که رئیس , برنامه‌ریزی , هدایت , نگهداری , جمع‌آوری , ایجاد , بازیافت , پردازش و دفن آن ها بر پایه ی قانون مدیریت پسمانده تصویب شده سال ۱۳۸۳ بوده بر عهده شهرداری است .

او در امر شرایط نخاله‌های شهر تهران تصریح کرد : آمار ایجاد روزمره نخاله ساختمانی , حدود۵۰ هزار تن نخاله است , که ازاین مقدار , ۴۰ هزار تن روزمره در گود آبعلی تخلیه میگردد . کاربرد انواع پمپ لجن کش در فرایند تخلیه چاه

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه بخشید :

مابقی حجم نخاله‌های ساختمانی ما‌نده در گودهای متفرقه مجازی درباره ی وضعیت نخاله های شهر تهران تصریح کرد : در تهران روزمره حدود ۵۰ هزار تن نخاله ساختمانی ساخت می¬شود که ازاین‌مقدار , ۴۰ هزار تن روزمره در گود آبعلی تخلیه می¬شود .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه داد : مابقی در گودهای متفرقه مجاز و یا این که به صورت غیرمجاز در کناره جاده¬ها , رودخانه‌ها و دره‌های اطراف شهر تهران رها می شود .

بازگیر افزود : گودهای در لحاظ گرفته شده برای تخلیه نخاله‌ها حجم انبوه این پسماندها و به صورت کوهی درآمده که هر روز از هر جهت در حالا توسعه و گسترش است .

او بابیان این‌که اداره مدیریت پسماند شهرداری مکلف به رسیدگی به‌این مورد است , اعلام‌کرد : با فعال کردن کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با گنجایش ۳ الی ۴ هزار تن درطول روز در گود آبعلی درگیر به هدایت این مورد است .

معرفی مراكز دفن و پردازش پسماندهای عمرانی و ساختمانی در جهت حمل و تخلیه ی راحت تر نخاله

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه اعطا کرد :

اداره مدیر پسماند شهرداری تهران با امداد بخش خصوصی کلنگ احداث دومی کارخانه بازیافت آوارها و نخاله‌های ساختمانی را زده است .

بازگیر با تاکید بر لزوم و سرعت گوشه ای در جهت بازیافت این مدل از پسماندها , افزود : روزمره ۴ الی ۵ هزار سرویس در جهت تخلیه آوارها و نخاله های ساختمانی در شهر تهران تردد می نمایند .

او اعلام‌کرد : آمار مذکور مرتبط با فصل ساکن شدن در ساخت و ساز بوده و در حین استارت صنعت ساختمان سازی میزان نخاله ها و آوارهای ساختمانی به تبع آن ارتقا خواهد یافت .

او با اشاره به وظیفه‌های کار مجموعه رئیس پسماند شهرستان تهران که بالاترین مجمع مشورتی و تصمیم¬گیری شهر بوده و به ریاست فرمانداری و دبیری محیط زیست , شهرداری , مجاهدت کشاورزی , دانشکده علم ها طبابت , صنعت معدن و تجارت و صدا و سیما تشکیل می شود , تصریح کرد : صدا و سیما تحت عنوان عضو تاثیر گذار و مالک رای این کارگروه با حضور دائمی خویش , قادر است در اجرای آیین نامه مدیریت پسماند , دست یابی به هماهنگی دستگاه های مذکور و برچیدن تخلیه نخاله های ساختمانی در نقاط غیر مجاز و اصلی اقدامات قابل توجهی را در رسانه ملی به منحصه ظهور بگذارد .

مدیریت پسماند های ساختمانی

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران راجع‌به اقدامات مشارکتی اعضای کارگروه مدیریت پسماند در جهت در اختیار گرفتن و خودداری از تخلیه نخاله¬ها در لبه رودخانه , جاده – ها و دره های شهر ابلاغ داشت : سکو بندی تمامی موسسه ها و پیمانکاران حوزه پسماند در جهت مدیریت نخاله های ساختمانی و تجهیز کامیون های حمل کننده این مدل از پسماندها به GPS برای گزینش و مشخص و معلوم شدن نقاط تردد و تخلیه توشه , اعم از اقدامات تصویب شده شده کارگروه مدیر پسماند است .
بازگیر ادامه اعطا کرد : با دسترسی نیروی انتظامی و کارگروه به نقشه جنبش و تخلیه توشه کامیون های حمل کننده آوارهای ساختمانی , با پیمانکاران خلافکار برخورد و قرار بخشید آن‌ها کنسل خواهد شد .

او در رابطه مشکلات محیط زیستی تخلیه نخاله ها تصریح کرد : نخاله های ساختمانی به دلیل داشتن آهک , گچ و ما‌نده سیمان در وجود خویش ; در حالتی‌که در یک زمین کشاورزی یا این که خاک قابل به کارگیری رها شوند , به‌تدریج آن مکان را به جهت بی کیفیتی سوق خواهند اعطا کرد .

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه داد : نخاله های ساختمانی مکان تخلیه شده خویش را به مرور زمان , به کانون توده شدن بقیه آشغال ها هم تبدیل می نمایند .

بازگیر در امر سو‌مین مورد از مشکلات نخاله ها تصریح کرد : نخاله¬های ساختمانی علاوه بر این‌که موجب آلودگی بصری در طبیعت می¬شوند , قسمتی از منابع نخستین و داشته های ارگانیک ( کوهها و شن و ماسه کناره رودخانه ها ) را به نابودی می کشانند . تخلیه نخاله

او ادامه اعطا کرد : رها شدن این جور از پسماندها در کناره رودخانه ها و آبراهها , باعث به آلودگی آنان هم می شود .
بازگیر بابیان این‌که نخاله های تلنبار شده یک زمان مضاعف گرانبها در جهت رفع نیازهای عمرانی شهر است , تاکید کرد : با بازیافت و بازگرداندن این جور از پسماندها به چرخه زیستی , میتوانیم از جراحت وصال به منابع ارگانیک و برداشت بی روش از کوهها و لبه رودخانه ها در جهت تنظیم مصالح ساختمان سازی و شن و ماسه پرهیز کنیم .

او تصریح کرد : طبق ضابطه مدیریت پسماند هرگونه رهاسازی زباله های خانگی و نخاله های ساختمانی در کنار رودخانه ها و معابر , خیر صرفا ممنوع , بلکه جرم محسوب شده که ضابطه گذار هم جرائمی برای آن در حیث گرفته است .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران با تاکید بر این‌که شهرداری تحت عنوان متولی این گونه از پسماندها بایستی ورود کرده و هرچه سریعتر این زمینه را سوق‌دهی نماید , افزود : طبق ماده ۲۳ ضابطه مدیریت پسماند محیط زیست ناظر خوب و بررسی کننده درستی اجرای مسئله ساماندهی پسماندها است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!