آموزش سرویس کولر گازی و آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی در متن زیر

هرسال با استارت تابستان برای خنک شدن کولر گازی خویش را روشن می کنیم تا از سرمای آن لذت ببریم اما ما بایستی دقت داشته باشیم که کولر گازی ما سوای در حیث تصاحب کردن مارک یا میهن تولید کننده آن احتیاج به خدمت دارااست و در حالتی که هر چند وقت یک‌بار این کار انجام نشود احتیاج به تعمیر پیدا خواهد کرد .

آموزش پایین برای سرویس کولر گازی تنظیم شده

مرحله اول :

گذشته از هر کاری برق کولر گازی خویش را قطع کرده تا خطری شما رو تهدید نکند .

مرحله دوم :

در‌این مرحله ابتدا بایستی فریم جلویی پنل را بازکرده و فیلترهای آن را خارج کشیده و با به کارگیری از فشار آب منزه بشویید به گونه ای که خاک و گردوغباری روی آن باقی نماند

شستشویه پنل داخلی

شستن فین‌های یا این که کویل ها مهم‌ترین قسمت سرویس کولر گازی است , کویلهای کولر گازی وظیفه خنک کردن هوا و تهویه هوا را بر عهده دارا‌هستند .

شما می توانید به‌وسیله یک آب‌پاش ( شیشه‌شور ) کویل ها را کاملاً تر کرده و با یک برس نرم یا این که مسواک به‌صورت عمودی روی آن ها کشیده تا پرز و گردوخاک آن منزه شود .

شما برای این مورد ها بایستی یک اسپری گاز پاک‌کن تنظیم نمایید این اسپرها برای نظافت کردن گاز از چربی ساخته‌شده و در تمام مغازه‌ها موجود هست شما بعداز تنظیم این اسپری میتوانید آن را روی کویل ها بپاشید تا کف نماید و تا ۱ ساعت اذن دهید که‌این چربی‌های عالی شسته شده و نرم شود پس از یک ساعت به‌وسیله شیشه‌شور آب را روی آن اسپری کرده و با یک مسواک و یا این که برسی نرم ان را به طور کامل تمیز فرمائید آشنایی با کولر های گازی پرتابل و نحوه ی کار با این کولر ها

یاداوری :

سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی امری تماما تخصصی است لطفا در صورت برخورد با هرگونه مشکلی با کارشناسان مربوطه دراین باره تماس حاصل نمایید .

سرویس و مراقبت مطلوب در آستانه فصل گرم به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف برق اثر گذار خواهد بود . فیلترها , کویل­ها و پره­های کولر گازی به صورت تر و تمیز نیاز به تعمیر و مراقبت دارا‌هستند , تا در حین سال های بهره­برداری مؤثرتر و کارآمدتر فعالیت نمایند . چنانچه نگهداری­ و تعمیر مورد دقت قرار نگیرد می­توان با اطمینان اعلام‌کرد کارایی کولر گازی مبتلا یک افت و کاهش مداوم خواهد شد و این در معنای ارتقا مصرف انرژی به­طور پیوسته خواهد بود . در کنار رعایت موردها ذیل , شاید شما به یک تعمیرکار حرفه­ای برای تعمیر و نگهدرای احتیاج داشته باشید .

· فیلترهای کولر گازی

فیلترها مهم ترین بخش در تعمیر و مراقبت کولر گازی می باشند که در صورتیکه بطور تروتمیز ردوبدل یا این که پاک شوند کارکرد کارامد کولر را تضمین می­نماید . . فیلترهای آلوده و کثیف و مسدود شده بازدارنده از گردش نرمال هوا می­شوند و به صورت قابل ملاحظه­ای بهره­وری سیستم را کاهش می­دهند . با بسته شدن جریان طبیعی هوا , هوایی که از دربین غربال می­گذرد احتمالا آلودگی و کثیفی­ها را به صورت بی واسطه به کویل اواپراتور منتقل نماید و جذب گرمای کویل را مختل و تضعیف می­نماید . با پاک نگه داشتن فیلتر می­توان مصرف انرژی کولر گازی را از ۵ % تا ۱۵ % کاهش بخشید .

برای کولرهای گازی مرکزی , فیلترها معمولاً در حین داکت­های برگشتی قرار دارا‌هستند . به­طور کلی جای فیلتر در دیواره­های سقف یا این که در درون خودِ کولر گازی قراردارد . غربال کولرهای گازی پنجره­ای در قسمت جلوی کانال اواپراتور که در درون اتاقک قراردارد نصب شده‌است . بعضا از اشکال فیلترها قابل استعمال دوباره می باشند ولی سایر فیلترها می بایست حتماً ردوبدل شوند . فیلترها در اشکال و اقسام و بازده­های متفاوت موجود می باشند . فیلترهای سیستم کولر گازی خویش را هر ۱۵ روز یا این که یک ماه در طور فصل خنک سازی منزه و یا این که تعویض فرمایید . نصاب کولر آبی در مشهد

· کویل­های کولر گازی

در طور ماه­های بهره­برداری کویل اواپراتور و کویل کندانسور کثیفی­ها را عده می­کنند . اگرچه که وجود یک فیلتر تمیز مانع از این می­شود که کویل اواپراتور با‌گاز آلوده شود البته در حین زمان کویل اواپراتور به­تدریج کثیفی­ها را عده می­کند . کثیفی­ها گردش هوا را کاهش می­دهد و کویل­ها را عایق می­کند , در نتیجه توانایی آن را در جذب گرما ­کاهش می­دهد . برای رفع این نقص‌ , کویل اواپراتور خویش را هر سال تحلیل نمایید و هر زمان که ضروری است آن را تمیز فرمایید .

در شرایطی‌که محیط آکنده‌از گرد و خاک یا این که شاخ و برگ درختان نزدیک کویل­های کندانسور بیرونی باشند , این کویل­ها هم می­توانند زیاد آلوده و کثیف شوند . شما می­توانید به سادگی کویل کندانسور را ملاحظه کنید و در صورتی کثیفی روی پره­های آن انباشته شده شده‌است حتما آن را منزه فرمائید . شما بایستی منابع کثیفی را از کولر بدور فرمایید و از تجمع آشغال­ در نزدیکی آن خودداری فرمایید . هواکش , برگهای در اکنون ریزش و اتومبیل چمن­زنی منابع تولید کثیفی می‌باشند . نواحی اطراف کویل را پاک نمائید , مثلاً به دور کردن شاخ و برگ به میزان ۶۰ سانتی­متر از اطراف کولر سبب ساز می­شود تا جریان هوای اطراف کندانسور به میزان کافی و به­صورت مطلوب باشد .

· پره­های کویل

پره­های آلومینیومی روی کویل اواپراتور و کویل کندانسور به سادگی خم می­شوند و می­توانند گردش هوا از روش کویل را مسدود نمایند . بیشتر فروشان کولر تجهیزی به اسم « برس پره» موجود است که با استفاده از آن می­توان پره­ها را به شرایط اساسی خویش بازگرداند .

· کانال­های مسدود شده

گاهاً یک سیم کلفت را از کانال­های گذر آب عبور دهید . کانال­های مسدود شده مانع از این می­شوند که رطوبت کولر گازی کاهش یابد و سبب می­شود که رطوبت مازاد تولید شود که‌این رطوبت سبب ساز به تغییر تحول رنگ دیوارها یا فرش می­شود .

· حتی­المقدور سعی گردد در ابتدای هر فصل گرم نسبت به تمیز کردن کندانسور و حذف گرد و غبار آن اقدام گردد . این کار می­تواند ۲۰ درصد در افزایش بازده کولر مؤثر باشد .

تفاوت کولر گازی معمولی با اینورتر

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!